Buli van a kabinban
2023. február 03. írta: eneklofordíto

Buli van a kabinban

Tanulságos tolmácstörténetek 5.

 vintage-microphone-with-signboard-on-air-broadcas-2021-08-26-16-57-03-utc_s.jpg

A közel lakó amatőrök tisztán hallották,

Mikor a csepeli adó huszonötben jó reggelt kívánt.

A magasba szöktek mindenféle furcsa antennák,

És egy ügyes diák detektoros vevőt fabrikált.

Valahogy így is összegezhetnénk a történetet. Legalábbis majdnem.

Egy magas presztízsű konferencián történt a főváros egyik elegáns helyszínén. A terem dugig volt emberekkel, olyannyira, hogy alig tudtunk eljutni a kabinig. Sajnos nem a szokásos technikusi cég szolgáltatta a kabint, így egy ütött-kopott dobozban ültünk, amiben egy eléggé ósdi eszközt helyeztek. Ez persze elő-előfordul, önmagában nem okozott volna problémát.

Az esemény elkezdődött, én pedig hamarosan arra lettem figyelmes, hogy az előadók hangján túl valami mást is hallok: a Sláger Rádiót… A vétel nem volt tökéletes, de a zenéket azért fel lehetett ismerni, és persze azt is érteni lehetett, mikor vágtak be reklámot és mikor beszélgetést.

Ez elsőre viccesnek hangzik, de korántsem volt az, hiszen nekem dolgoznom kellett, ami egy szinkronkabinban egyébként sem könnyű, ha viszont egyszerre több hangsáv is szól az ember fülében, akkor tényleg borzasztóan fárasztó.

Érdekes módon a mellettem ülő kolléganő semmi ilyesmit nem tapasztalt. Úgy tűnik, csak én voltam a vételi sávban. Ilyen a szerencsém :)

Az első cserénél azonnal szaladtam és kerestem a technikust – aki nem volt sehol… Végül csak az első szünetben sikerült nyakon csípni, ami önmagában dühítő volt. Belehallgatott a programba, majd megvonta a vállát: „Holnap másik helyszín lesz, bízzunk benne, hogy ott nem lesz gond.” ??? Hogy mi??? Bízzunk benne???

Nem volt mit tenni, zenei aláfestéssel kellett végigdolgoznom az egész napot.  

A rendezvény végén a megrendelő felé jeleztem, hogy ilyen technikával – és ilyen technikusokkal nem lehet normális munkát végezni. Merthogy még ha régi is a cucc, még ha elő is fordulhat, hogy veszi a rádióadást (amit nyilván beállítási, hangolási hiba), amint kiderül, AZONNAL orvosolni kellene, nem pedig hagyni, hogy a tolmácsok méltatlan körülmények között dolgozzanak.

Úgyhogy valóban:

A kabinban ülő szakemberek tisztán hallották,

mikor Pesten a Sláger Rádió jó reggelt kívánt.

Véletlenül vették ezt a régi antennák,

De a technikus jó megoldást sajnos nem fabrikált…

A bejegyzés trackback címe:

https://eneklofordito.blog.hu/api/trackback/id/tr8218040842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása